Työajanhallinta on projektien kannattavuudelta kriittistä.
Toistuvien projektien kannattavuuden kannalta on oleellista, että projektien suunnittelijat saavat tietää miten hyvin heidän suunnitelmansa onnistuivat; osuiko tehtävien työmääräarvio oikeaan, vai menikö se pieleen. Ja jos meni, miten pahasti?
Toteutuneen työn seuranta edellyttää sitä, että näistä saadaan hyvät ja selkeät tehtäväkohtaiset kirjaukset.
Kokemus on osoittanut, että suorittavan työn tekijöiltä on vaikeaa saada kunnollisia tehtäväkohtaisia työaikaraportteja. Työnjohtajilla on tästä hyvä näppituntuma, mutta tätä tietoa ei tyypillisesti kerätä systemaattisesti.
OBS Odoo HourNinja auttaa työnjohtajia keräämään tehtäväkohtaiset työtunnit helposti ja nopeasti.
Helpoin tapa työajan-hallintaan työmaalla
OBS Odoo HourNinja on nopea ja helppo tapa tehdä tuntikirjaukset ja materiaalien kulutus samalla kun työkohteet hyväksytään.
OBS Odoo HourNinja työajanhallintasovellukesen suunnittelussa on huomioitu työmaan olosuhteet ja mahdolliset muutokset esimerkiksi sairastumisten johdosta. OBS Odoo HourNinjan avulla työnjohto pystyy reagoimaan muutoksiin tai poikkeamiin välittömästi siten, että näistä aiheutuu projektikokonaisuudelle mahdollisimman vähän häiriötä.
OBS Odoo HourNinja on yhteydessä henkilöstörekisteriin. OBS Odoo HourNinjan avulla löytyvät sopivat tekijät nopeasti kun tulevien työpäivien työtehtäviä ja miehitystä suunnitellaan.
OBS Odoo HourNinja kulkee taskussa – työajanhallinta on aina ajantasalla.
Odoo ERP-toiminnanohjausjärjestelmään yhteydessä oleva monitoiminen sovellus mahdollistaa tuntikirjausten lisäksi myös työkohteiden dokumentoinnin valokuvaamalla ja muistiinpanoilla.
Koska OBS Odoo HourNinja saa tiedon HR-tietokannasta, voidaan samalla todentaa asiakkaille työntekijöiden eritysvaatimukset – kuten vesieristeiden sertifikaatit, hygieniapassi, tulityölupa, työturvallisuuskortti, kielitaito jne.
Kaikesta OBS Odoo HourNinjan keräämästä datasta koostetaan johdon raportti projektin aikataulusta ja budjetista. Projektin seuranta muuttuu reaaliaikaiseksi, jolloin poikkeamiin on helppo vastata välittömästi.
Miksi työajan-hallinta on OBS Odoo HourNinjalla niin helppoa?
OBS Odoo HourNinjaa suunniteltaessa meille oli tärkeää luoda tuntikirjauksiin työkalu, joka oleellisesti tehostaa toimintaa lisäämättä ainuttakaan hankalaa tai vastenmielistä tehtävää.
Mobiili
Toimii puhelimessa, kulkee taskussa mukana.
Helppo
Toimii etusormella, käyttöohjetta ei tarvita.
Kattava
Työtuntien rekisteröinti, suunnitelman muutokset työn dokumentointi ja raportointi .
Perusperiaateet työajanhallinnassa
- OBS Odoo HourNinja hakee työntekijöiden läsnäolotiedot kellokorttijärjestelmästä ja projektien tehtävät projektisuunnittelusta
- OBS Odoo HourNinjan avulla työnjohtajat määrittävät työpäivän päätteeksi mihin työtehtävään päivän työaika käytettiin
- Työtuntien lisäksi päivän päätteeksi voidaan kirjata materiaalien kulutus
Tuntien kohdistaminen tehtäville
OBS Odoo HourNinja on suunniteltu työnjohtajan apuvälineeksi.

OBS Odoo HourNinja tekee tuntimerkintöjen tehtäväkohtaisesta kirjaamisesta ja hyväksymisestä helppoa. Kaikki toiminnot voidaan suorittaa etusormella matkapuhelimen näytöllä.
Työntekijöiden työaika saadaan joko kellokortista tai se voidaan määrittää käsin.
Tehdyt työtunnit kohdistetaan työkohteille sormella osoittamalla.
Työajan hallinta ei ole koskaan ollut näin helppoa!
Poikkeuksien käsittely
Aina työ ei kulje suunnitelman mukaisesti, vaan odottamattomista syistä tapahtuu viivästyksiä tai työ valmistuu ennakoitua nopeammin.

OBS Odoo HourNinja ilmoittaa projektijohdolle viivästymisestä, jotta voidaan arvioida viivästyksen vaikutus projektin kokonaisaikataululle.
OBS Odoo HourNinjalla työtä voidaan jatkaa samana päivänä tai seuraavana päivänä tilannekotaisesti. Sopiva työaika voidaan säätää etusormella.
Kun työkohteen kaikki tehtävät on tehty ja hyväksytty, se merkitään valmiiksi.
Muutokset työntekijöissä
Yllättävät poissaolot ovat työajanhallinnan haasteita, koska silloin on tarpeen nopeasti löytää korvaava työntekijä, jolla on myös tehtävässä vaadittu osaaminen ja pätevyys.

HourNinja on yhteydessä henkilöstötietokantaan ja sieltä voidaan etsiä sopivia henkilöitä, joilla on vaadittu pätevyys. Henkilöstörekisteriin voidaan tallentaa esimerkiksi erilaiset pätevyydet tehdä vesieristeitä, tulityöluvat jne.
Sairastapauksen tai muun syyn vuoksi poissaolon aiheuttama haitta työmaalla pienenee, kun sopiva korvaava henkilö löydetään nopeasti.
Valmiin työkohteen raportointi
Lopuksi työt kuitataan valmistuneiksi. Samalla voidaan kirjata käytetyt materiaalit. Työkohde voidaan myös valokuvata.

Valokuvaaminen voi olla tarpeen, jos työkohteesta tulee dokumentoida esimerkiksi vesieristeen tai hitsaussauvojen laatu. Lisäksi valmistuneesta työkohteeseen voi tehdä selittäviä huomautuksia.
OBS Odoo HourNinjalla kerättyä työaika- ja materiaalitietoa hyödynnetään työajan raportoinnissa.
Vertaamalla toteutuneita työmääriä suunniteltuihin, projektijohto on jatkuvasti selvillä mahdollisista poikkeamista suunniteltuun.
Koko bändi
yhdellä
softalla
Ota yhteyttä,
kerromme lisää Odoosta